1:63,360. 45/65 ס"מ.
עג'לון, מיפוי ידני (סקיצה) של אזור עג'לון, מדרון גור, 1901
عجلون, توثيق منحدرات غور الاردن, ١٩٠١
Ajloun, Handwritten Map (Draft) of the Ajloun Region, The Ghur Slope, 1901
סקיצה למפת אזור עג'לון בעבר הירדן. חלק זה מסומן Blatt A4 על גבי במפת האינדקס שנערכה על ידי שומאכר ב־1880 והודפסה ב־1901. שומאכר סימן הצעה לשני גשרים סמוך למפגש הנהרות של הירדן והירמוך. באזור זה ערך גוטליב שומאכר מספר מסעות למדידה ומיפוי של השטח. הצילומים הרבים שצילם באזור זה מעידים על חשיבות המיפוי המדוקדק עבורו. באותם ימים, יזמים מקומיים הובילו מהלכים אמיצים לקידום הכלכלה המקומית והאזורית. בין היוזמות הללו הייתה הקמת קו הרכבת בין חיפה לחורן, שיזם ב־1880 לורנס אוליפנט.
ב־1882 קיבלה משפחת סורסוק זיכיון להקמת קו הרכבת והעסיקה את גוטליב שומאכר בתכנון שלו. התכנית כשלה בשל העדר הממון שנדרש לביצוע. אוליפנט תושב המושבה הגרמנית, אמריקאי ממוצא סקוטי שגדל בדרום אפריקה, היה כריסטאדלפי – חבר בכת נוצרית, שהאמינה בהבאתם של יהודים לארץ הקודש כאמצעי להבאת הגאולה לעולם. לתכנית הרכבת קדמה יוזמה מ־1879 ליישוב יהודים ב'ארץ הגלעד' – אזור הבלקה בעבר הירדן מנחל יבוק עד נחל ארנון – אותה קידם אצל הסולטאן. על פי תכניתו האזור יפעל כאוטונומיה יהודית באימפריה העות'מאנית. הרכבת נועדה לשמש אמצעי תחבורה להבאת המהגרים היהודים מרוסיה ורומניה ולייצוא סחורות מהחורן.