בלוג مدونة Blog

Layer 2.0
ברכות לזוכות בתחרות

שיתוף

ברכות לגלי שכנר ולשדן ג'יוסי, סטודנטיות שנה ה' בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, ולמנחים – אדר' רות ליברטי־שלו ואדר' דוד צינמן – על הזכייה בפרס ראשון ושני בתחרות הבין־לאומית Layer 2.0 של בית ליבלינג ועיריית תל אביב.

הפרויקטים הזוכים פותחו בסטודיו אינטגרטיבי של הנתיב למורשת שימור והתחדשות, בהנחיית אדר' רות ליברטי־שלו, במהלך סמסטר חורף תשפ"ב, 2021–2022. את תהליך התכנון בסטודיו ליוותה סדנה טכנולוגית בהנחיית אדר' דוד צינמן.

הסטודיו עסק באתגר שמציבה הסביבה ההיסטורית לציפוף של ערים, בהתייחס לשיח השימור והמורשת ולשיח הקיימות. הסטודנטים התבקשו לתכנן תוספות בנייה בנות 2.5 קומות על מבנים היסטוריים נבחרים משנות ה־30' של המאה העשרים בתל אביב־יפו, המשולבים ברקמה הצפופה של העיר. הם נדרשו להתייחס לסוגיות של ציפוף, מיחזור, חומריות, אקלים, טבע וקהילה בעיר, ולהציע תוספות שיהיו יצירתיות וחדשניות, אך גם מתחשבות ומשתלבות; נטועות בקיים ובו זמנית מאתגרות אותו.

עבודתה של גלי שכנר, שזכתה במקום ראשון, התמקדה במבנה שתוכנן על ידי האדריכל איברהים חג'ר ברחוב סגולה. היא מציעה תוספת המחזקת, פיזית ורעיונית, את המבנה הקיים ונותנת לו פרשנות עכשווית בעיצוב ובחומר. בקומת הגג היא ממקמת גני ילדים ובכך מציעה שימוש במרחב הפתוח שבחזית החמישית של המבנה.

עבודתה של שדן ג'יוסי, שזכתה במקום השני, התמקדה במבנה פינתי ברחוב רוחמה 16, ומציעה עירוניות העושה שימוש בחצרות האחוריות כגנרטורים לחקלאות, וניצול של גגות העיר ליצירה של מרחבים ציבוריים חדשים.

התחרות התקיימה בשיתוף פעולה של בית ליבלינג ויחידת השימור בעיריית תל אביב עם ארבע פקולטות לארכיטקטורה: באוניברסיטת תל אביב, בבצלאל בירושלים, בטכניון בחיפה, ובאוניברסיטה למדעים במיינץ, גרמניה. במהלך הסמסטר קיימו המנחים סדרת הרצאות בבמה המשותפת ופרויקטי הסטודנטים מהסטודיו שנערך בארבעת המוסדות הללו השתתפו בתחרות.

לתחרות הוגשו למעלה ממאה פרוייקטים מרחבי העולם  – ישראל, גרמניה, ברזיל, קנדה, סין ארה"ב, הונגריה, הולד, דנמרק, שוויץ, אנגליה ודרום קוריאה. מהם כ־60 של סטודנטים מרחבי העולם.

את שני המקומות הראשונים קטפו הסטודנטיות מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.

ברכותינו החמות לזוכות!

פרס ראשון – גלי שכנר
פרס שני – שדן ג'יוסי

הירשם לניוזלטר שלנו

עוד לחקור