ארכיון الأرشيف Archives

אוסף גדעון קמינקא

בית השעון

שיתוף

יוצר: גדעון קמינקא Gideon Kaminka (1985–1904)

תיאור תמציתי:
אוסף זה משקף את פעילותו של ד"ר גדעון קמינקא, אדריכל ומתכנן ישראלי יליד וינה, פוליטיקאי מקומי ופעיל בקהילת המהגרים ממרכז אירופה. החומרים באוסף כוללים את פעילותו של קמינקא בפלשתינה/ישראל משנות ה־30 עד שנות ה־80 של המאה ה־20, בעיקר בעיר חיפה בה התגורר ובה היה מעורב בפרוייקטי בנייה, תכנון עירוני ופוליטיקה עירונית. האוסף מכיל חומרים ויזואליים וטקסטואליים הנוגעים לפרויקטים האדריכליים של קמינקא, בהם: פרויקטים מסחריים וציבוריים ופרויקטי מגורים.

באוסף ישנם גם חומרים שמקורם בקריירה הציבורית של קמינקא כחבר מועצת עיר מטעם המפלגה הפרוגרסיבית, וכנציג קהילת המהגרים דוברי הגרמנית. בין החומרים ישנו תת-אוסף קטן של תצלומי פרויקטים של קמינקא ואחרים. על אף פעילותו הענפה ומעורבותו הציבורית הבולטת בחיפה ובקהילת המהגרים דוברי הגרמנית בישראל, קמינקא לא זכה לתשומת לב מחקרית משמעותית. אוסף נוסף מניירותיו של קמינקא ניתן למצוא בארכיון העיר חיפה.

נושאים: סוציאליזם לאומי ; יהודים – גרמניה – היסטוריה – המאה ה-20 ; יהודים – אוסטריה – וינה – היסטוריה –המאה־20 ; אדריכלות, מודרנית – המאה־20 – אירופה ; אדריכלות, מודרנה – המאה ה־20 – פילוסופיה ; אדריכלות, מודרנית – המאה ה־20 – ארץ ישראל ; פלשתינה – הגירה והגירה המונית – המאה ה-20 ; צִיוֹנוּת ;

שפות: גרמנית ; עברית ; אנגלית

היקף האוסף: 2 מיכלים, 35 תיקיות

> לעזר החיפוש (אנגלית)

רישום האוסףשירה וילקוף, 2017

הירשם לניוזלטר שלנו

עוד בארכיון