בלוג مدونة Blog

אדם מזור ז"ל

אדם מזור ז"ל

שיתוף

לפני חודש ימים הלך לעולמו האדריכל ומתכנן הערים אדם מזור. לא מעט כתבות התפרסמו עם פטירתו, לכך סיבה מוצדקת. בחמישים שנות פועלו היה אדם לאחד מעמודי התווך של התכנון העירוני בישראל, וכן לפרופסור חבר בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בה הכשיר דורות של מתכננים; הוא הוביל באמצע שנות התשעים את תכנית ישראל 2020. על פועלו ותרומתו המשמעותית זכה לפרס ישראל בתחום האדריכלות והעיצוב לשנת התשע"ג (2013).

אז רצינו לשתף אתכם –

לפני מספר חודשים זכינו לקלוט בארכיון המרכז לחקר המורשת הבנויה ע"ש אבי ושרה ארנסון את האוסף של משרד מזור – פירשט אדריכלים ומתכנני ערים. הקשר עם דור ההמשך במשרד, אורי ומעיין, לקראת קבלת האוסף אפשר לנו להיחשף לחלק ממפעל החיים התכנוני של אדם ולעוצמתו שבאה לידי ביטוי בהיקפה האינטלקטואלי, הגיאוגרפי והחדשני.

בעתיד הקרוב נקטלג את האוסף ונשמח להנגיש אותו לציבור, למחקר וללימוד.

לאוסף חשיבות תרבותית; היקפו ושלמותו יאפשרו לחוקרים ראייה מקיפה על התכנון בישראל בעשורים האחרונים של המאה העשרים, ובתוך כך לצלול לפרויקטים משמעותיים אותם תכנן דוגמת תכנית לב העיר תל אביב; שימור ופיתוח נווה צדק; תכנון חלוצי בעזרת מודלים ממוחשבים, ועוד ועוד.

שמירת האוסף במרכז לחקר המורשת, בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, בו למד אדם ובו לימד, היא בבחינת סגירה של מעגל. היא תאפשר גישה לחומרי מקור – שנהגו ונוצרו במשרד מראשית דרכו – וחשיפה ליצירתיות ולמחשבה פורצת הדרך של אדם. אנחנו מקווים שבכך נוכל לתרום לשימור זכרו ופועלו של אדם מזור ולהנגשת עבודתו התכנונית לא רק עבור חוקרים אלא עבור דורות רבים של מתכננים לעתיד.

יהי זכרו ברוך.

הירשם לניוזלטר שלנו

עוד לחקור